Weekendje naar boven Suriname

18 juni 2022 - Paramaribo, Suriname

Gisteren vertrokken vanuit Paramaribo naar Atjoni ( 200 kilometer van Paramaribo). Hier ging ik met een boot naar een resort genaamd Knini Paati. De boottocht duurde 45 minuten over de Suriname rivier. Ik was de enige passagier op de boot, de rest van de boot was volgestouwd met boodschappen die in de stad waren gekocht. Op het resort en omgeving zijn geen winkels dus alles moet op het vasteland gekocht worden. Bij aankomst kreeg ik een gekoeld kokosdrank uit een kokosnoot. Daarna bracht ik mijn bagage naar mijn huisje en heb ik een boswandeling gemaakt. Tijdens de wandeling werd verteld welke bomen en planten er allemaal groeiden en waar ze voor worden gebruikt. Men gebruikt veel planten, vruchten van bomen en boombast als medicatie. Na de wandeling kreeg ik een hapje ( bakabana) en maakte ik kennis met een groep andere Nederlanders. Onder het genot van een biertje gezellig met ze gepraat. Om 19.00 uur gingen we eten en werd ik gevraagd om bij hun aan tafel te zitten.
Na het avondeten gingen we met een boot de rivier op, op zoek naar kaaimannen. We hebben er twee gezien. Na deze avond boottocht was iedereen moe en gingen we vroeg slapen. Vanmorgen vroeg de eigenaar of ik goed had geslapen, dit beaamde ik. Daarop antwoordde hij dat ik gratis nog een dag en nacht mocht blijven omdat ik vrijwilligerswerk doe. Dus nu zit ik op dit moment nog heerlijk relaxed op het resort.

1. Dana Bodewes:
    18 juni 2022
    Geweldig al die belevenissen. Je doet zoveel ervaring op en niet alleen op het zorggebied. Zo leuk om te lezen.
  2. Arifa Soekha:
    18 juni 2022
    Lieve Klara,
    Wat leuk om te lezen en de foto’s te zien.
    Groetjes Arifa