4e week

6 april 2024 - Paramaribo, Suriname

Het is al weer vrijdag en nog 13 dagen te gaan dan ga ik alweer naar huis. De tijd gaat zo snel.

Afgelopen week heb ik bij Wiesje gewerkt en natuurlijk ook weer naar Betheljada. Maar eerst even vertellen over Pasen. We hebben donderdag Pasen gevierd bij Betheljada. Er waren leuke mandjes gemaakt voor de kinderen en daarin zat een paaseitje. Deze werden verstopt en we moesten samen met de kinderen deze zoeken. Eerst werd er nog gezongen en daarna dus zoeken. Ik had vanuit Nederland nog paasschuimpjes en kinderchocolade meegenomen en dit uitgedeeld. Ze vonden het heel lekker. Vrijdag was ik vrij omdat goede vrijdag hier een officiële vrije dag is. Ik heb deze dag heerlijk niks gedaan. Zaterdag had ik een tour naar plantage Bakkie. Deze tour viel me tegen want er werd weinig verteld over de geschiedenis van de plantage. Er zou een museum zijn maar was in werkelijkheid een kleine privé collectie van de huidige eigenaar. De reis er naartoe was wel leuk omdat we een uur met een bootje over een rivier moesten varen. Zondag hebben wij, mijn huisgenoten en ik, een paasbrunch gemaakt. Iedereen had iets lekkers gemaakt. Er waren ook nog ouders van een van de huisgenoten op bezoek en die hebben ook meegegeten. Het was super gezellig. Het gesprek met die ouders kwam natuurlijk op wat ik hier deed. Ik vertelde dat ik bij Betheljada werkte. Toevallig kenden deze mensen mensen die bekend waren met het tehuis door de vrienden van Betheljada. Een organisatie die in Nederland het huis steunt. Ik heb daarom van hun samen een grote donatie gekregen. Ik had al een mooi bedrag gekregen van mijn donateurs en in overleg met de directie van Betheljada heb ik hiervoor plafond ventilatoren kunnen kopen. Ik had nog geld over voor speakers om muziek voor de kinderen te kunnen spelen. Tevens ook nog wat bekers, plastic lepels en knutselspullen gekocht. Het geld is volgens mij goed besteed.
 Donderdag heb ik dit alles gekocht en volgens mij heb ik zo’n beetje daardoor heel Paramaribo gezien 😂. Vandaag was ik ook weer op Betheljada en daar hadden ze een fundraising. Ze verkochten eten om geld te verdienen. Dit geld is nodig voor de verbouwing van de keuken. Ik sprak met de directrice en die vertelde dat ze totaal geen geld krijgt van de overheid en soms niet weet hoe ze het huis draaiend moet houden. De nieuwe keuken is nodig omdat de huidige echt af is en er echt nodig nieuwbouw moet worden gepleegd. Nu weer een vrij weekend voor de boeg. Morgen ga ik met een kennis naar een gebied in Suriname, Commewijne genaamd. We gaan even kijken hoe het daar is en natuurlijk ook even lekker eten. Ik wens jullie allemaal een fijn weekend. Volgende week weer een nieuw verhaal.👋🏻👋🏻👋🏻

1. Geertje Smit:
    6 april 2024
    Ha Klara, Zo zie je nog eens wat van de wereld! Mooi om mee te lezen en je besteedt het geld ook allemaal goed. Ze zullen daar wel blij zijn met de ventilatoren. Nog een paar goede weken daar!

groetjes Geertje
  2. Klara Smit:
    9 april 2024
    Dankjewel, de dagen vliegen nu wel voorbij. Nog even en dan moet ik alweer naar huis 😔
  3. Regina:
    9 april 2024
    Hoi Klara, wat doe je een ervaring op, de weken vliegen voor jou voorbij,
    Ze zullen je dankbaar zijn.
    Succes met de tijd die nog komt

Jouw reactie