5 e week

11 april 2024 - Matapica, Suriname

Hallo beste lezers,

Dit wordt alweer het een na laatste verhaal voor dit jaar.

Afgelopen weekend ben ik op de zaterdag naar Commewijne geweest. Dit is een gebied in Suriname met als hoofdstad Nieuw Amsterdam. We hebben daar een beetje gewandeld langs de Suriname rivier en daarna heerlijk gegeten in een Warung. Dit is een Javaans eettentje. Zondag ben ik heel vroeg ( half 8) naar de Javaanse markt geweest. Ik heb daar bami gekocht en fruit. Op deze markt zijn heel veel standjes met eten, gebak, groente en fruit. Het is alleen op zondag en altijd super druk. Als ik daar ben koop ik altijd bami en bakabana met pindasambel. Dit is echt mijn favoriete eten.
Om 10 uur kwam een kennis mij ophalen voor een rondje markten van Paramaribo. Deze kennis is een van de vaste vrijwilligers op Betheljada. Zij woont in Paramaribo en komt elke donderdag op Betheljada om leuke dingen met de kinderen te doen.
We hebben eerst een Chinese markt bezocht en daarna een markt langs een straat en tot slot nogmaals de Javaanse markt. Het was een mooie leuke en gezellige dag. Daarna lekker in de zon gezeten en gezwommen. Ik zou maandag weer naar Wiesje maar heb besloten om dit vrijwilligerswerk vroegtijdig te stoppen. Ik voelde mij daar niet op mijn plaats en vorige week is er iets voorgevallen dat mij heeft doen besluiten om daar niet meer naartoe te gaan. De rest van mijn verblijf werk ik op Betheljada. Ik voel me altijd welkom en vind het werk daar echt leuk. Maandag dus weer naar Betheljada geweest en dinsdag hebben we de het Eid al fitr ( einde van de ramadan) gevierd. Hier vieren ze van alle geloven de feestdagen. Woensdag was hier dus ook weer een vrije dag 😎😂 Dinsdagavond een gezellige avond gehad met de huisgenoten. We zijn uit geweest en toen we thuis kwamen hadden we allemaal honger dus midden in de nacht nog hamburgers gebakken 😂. Woensdag was dus een vrije dag maar het regende de hele dag dus lekker thuis gebleven en uitgerust. Vandaag weer naar Betheljada gegaan om te helpen. Zaterdag heb ik waarschijnlijk een stads wandeling met Cynthia McLeod, de schrijfster van Hoe duur was de suiker. Hoe deze wandeling was vertel ik in mijn laatste verhaal. Voor nu alvast een fijn weekend 👋🏻👋🏻

1. Diana:
    11 april 2024
    Leuk om je verhalen weer te lezen Klara! Geniet er nog even van! Liefs Diana.
  2. Dana Bodewes:
    11 april 2024
    Ik ben zo nieuwsgierig naar al je persoonlijke verhalen, nog even genieten daar. Groetjes 🥳
  3. Regina:
    11 april 2024
    Weer een mooi verhaal, het is ook leuk om leuke markten te bekijken.
    Geniet van het zonnetje
  4. Korina:
    11 april 2024
    Jammer dat je gestopt bent bij dat tehuis . Maar fijn dat je het toch nog naar je zin heb . Veel plezier daar nog en geniet van je laatste week
  5. Ria:
    23 april 2024
    Weer een leuk verhaal om te lezen Klara, geniet nog maar even lekker nu het nog kan.

Jouw reactie