Laatste week

18 april 2024 - Matapica, Suriname

Hallo beste lezers,

Dit is voorlopig mijn laatste verhaal. Ik schrijf bewust “ voorlopig “ omdat ik waarschijnlijk wel weer terug ga naar Suriname.

Mijn laatste week begon vrijdag toch weer met een overstroming. Vanaf donderdagavond had het al hard geregend en dit ging de hele nacht door. Vrijdagmorgen stond daarom onze straat weer helemaal onder water. Dit betekende dat ik niet naar Betheljada kon gaan want fietsen ging niet en taxi’s willen ook niet door het water rijden. Is niet zo goed voor een auto 😁

Zaterdag en zondag hebben we het hier zeer rustig aan gedaan. Samen met huisgenoten een lunch gemaakt en gezellig opgegeten. Verder lekker in het zonnetje gezeten en gezwommen. Maandag weer naar Betheljada geweest. Hier nog een gesprek gehad met een oud directeur en die vertelde over de toekomstplannen van Betheljada. Ze zijn het enige tehuis die geestelijk en lichamelijk gehandicapte kinderen opvangt. Het plan is om uit te breiden en scholing aan te bieden. Ze zijn nu bezig met de bouw van een nieuwe keuken. Hiervoor is veel geld nodig en om dit bij elkaar te krijgen hebben ze elke week een fundraising. Ze maken een gerecht en dit kunnen mensen dan kopen. Ze hebben ook bij een restaurant collectebussen geplaatst om zo ook geld te kunnen inzamelen. De overheid doet in dit geval weinig tot helemaal niets. Het is dus daarom dat ze zo proberen zo het benodigde bedrag bij elkaar te kunnen krijgen.

Dinsdag en woensdag heb ik samen met een collega pannenkoeken gebakken op de groepen. Dit was heel leuk om te doen en als je de kinderen ziet smullen is dat nog veel leuker 😁. Woensdag was ook mijn laatste werkdag en dus afscheid genomen van de directie en collega’s. S,avonds heb ik samen met mijn huisgenoten mijn afscheidsavond gehad. We hebben pizza’s gegeten en gezellig geborreld. Het was echt een gezellige avond. Nu is het donderdagochtend en ik ben bijna klaar met het inpakken van de koffers. Nog even de laatste dingetjes inpakken en dan om half één met de taxi naar Zanderij. Het waren weer mooie weken hier in Suriname. De tijd ging echter wel heel snel maar ik weet dus zeker dat ik weer terug ga. Op het vliegveld staat op poster de woorden “ kon hesi baka”. Dit betekent : kom snel terug en dat zal ik zeker proberen te doen.

Dit was voorlopig mijn laatste verhaal. Iedereen bedankt voor het lezen en de leuke reacties. Alvast een fijn weekend gewenst en tot de volgende keer 👋🏻👋🏻👋🏻

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Geertje Smit:
    18 april 2024
    Fijn Klara dat je ons op de hoogte gehouden hebt en dat je het zo naar je zin hebt gehad! We wensen je een behouden vlucht naar Nederland en hopelijk snel een goede ontmoeting met allen die je dierbaar zijn!
  2. Angela Berends:
    Lieve Klara,
    Wat fijn dat wij weer mochten lezen met het mooie werk dat je daar verricht.
    Geniet nog even en een goede reis terug gewenst.
    Groetjes Angela
  3. Rina:
    18 april 2024
    Ah Klara, alweer einde reis🥲🫣 wat leuk om steeds mee lezen en mee te leven. Tot gauw
  4. Korina:
    18 april 2024
    Hoi klara wat is dat snel gegaan en hopelijk heb je een goede reis. En welkom weer in Nederland
  5. Ellen:
    Hi Klara,
    Dank voor je mooie verhalen en dat je het bijzonder naar je zin hebt gehad 🥰 wens je een goede reis en welkom terug 🥳
  6. Regina:
    24 april 2024
    Moi Klara,
    Mooi te lezen dat je dat zo naar je zin hebt gehad. bedankt voor je mooie verhalen en belevenissen, nu lekker weer thuis.

Jouw reactie