Weekend

12 juni 2022 - Matapica, Suriname

Hallo lezers,

Ik heb weekend vanaf vrijdag tot en met zondag. Omdat ik hier toch ben meteen maar uitstapjes gemaakt. Vrijdag ben ik naar Santigron geweest. Dit is een dorpje dat vroeger alleen per rivier was te bereiken. Nu is er een weg vanaf Paramaribo. De bewoners woonden vroeger in hutjes maar nu zie je steeds meer huizen van steen. De bewoners waren vroeger afhankelijk van alles wat de natuur hun bood. Ze gebruikten en gebruiken nog veel geneeskrachtige kruiden voor allerlei ziekten. Ze geloven ook in geesten uit de natuur. Er is een soort offerplaats waar ze regelmatig producten offeren. De toegang tot het dorp is afgescheiden door een soort poort met bladeren, deze houdt boze geesten tegen. Was een hele mooie excursie.

Vandaag ben ik met een buurman naar de zondagse Javaanse markt geweest. Ik als kookgek heb mijn ogen uitgekeken. Zoveel bijzondere groentes en kruiden en lekkere gerechten. Ik heb o.a super lekkere ananas gekocht en bami. Dit eten ze hier tegen een uur of 10 in de ochtend maar ik heb het pas tegen 6 uur gegeten. Blijf toch Nederlander die om 6 uur het avondeten eet😆🤓. Ik heb de foto’s onder het kopje foto’s geplaatst .

1. Petra:
    13 juni 2022
    Ziet er echt heerlijk uit Klara
  2. Wina:
    15 juni 2022