Werken

9 juni 2022 - Matapica, Suriname

5A8F914F-B2AA-405F-BE81-C7DBE32245ACIk ben nu drie dagen aan het werk geweest in Betheljada. De eerste twee dagen waren zwaar. Ik schrok van wat ik aantrof. Het gebouw is absoluut niet schoon en is oud. De bedden van de bewoners zijn oud en naar mijn mening een allegaartje van gekregen spullen. Mijn eerste werkzaamheden waren wassen en aankleden. Ik ben in Nederland gewend dat de kasten vol liggen met handdoeken en washandjes. De eerste morgen moest ik twee bewoners drogen met 1 handdoek. Vandaag twee bewoners wassen met een washandje. Er dan gewoon niet genoeg materiaal aanwezig. Ik besefte toen hoe rijk we zijn in Nederland. Toch wil ik dit verhaal niet maken tot een grote klaagzang. De bewoners zijn best vrolijk en de verzorging doet op hun manier erg hun best. Toch hebben zij het ook niet makkelijk omdat het werk wat ze doen erg slecht betaald. Ze krijgen ongeveer 200 euro per maand terwijl hier ook alles duurder wordt. Velen hebben dan ook twee of meer banen. Morgen nog een dag werken en dan heb ik drie dagen vrij. Ik nog bekijken wat ik die dagen ga doen. In ieder geval zondag met de buurman naar de zondag markten hier in de buurt.

1. Lina:
    9 juni 2022
    We hebben het in Nederland erg goed. Jammer dat niet iedereen dat kan waarderen.
  2. Bas:
    9 juni 2022
    Wat mooi, dat je toch kunt bijdragen aan het geluk van deze bijzondere mensen.
    We klagen vaak over Nederland, maar het is hier best wel goed geregeld.
  3. Thea Boneschansker:
    14 juni 2022
    Jeetje Klara, ik had dit niet verwacht in Suriname..
    Wat hebben we het hier dan goed..als iedereen dat maar wil zien