Normale week😃

23 juni 2022 - Matapica, Suriname

Deze week gewerkt op de dagopvang. Het zal jullie niet verbazen dat dit weer heel anders is dan in Nederland. Ik begon smorgens om 7 uur om de kinderen ( de oudste is 20 maar ze noemen ze kinderen) op te halen. Ik kwam in wijken waar ik nog nooit was geweest. Ik zag nu heel duidelijk het verschil tussen arm en rijk. Ik ben geschrokken van de omstandigheden waarin sommige kinderen leven. Een woning leek van buiten een soort appartementen. Echter zag even hoe het er van binnen uitzag, het leek wel een zeecontainer. De eerste morgen haalden we ze op met een vrij moderne nieuwe bus. De volgende dag weigerde de achterklep zodat de rolstoel niet in de bus kon. Het kind heb ik samen met de moeder opgetild, drie mannen tilden de rolstoel in de bus. Zo zijn we weer naar Betheljada gereden. Op de terugreis hadden we een oude bus omdat de andere gemaakt moest worden ( vandaag was die nog steeds niet weer terug). Deze bus was oud en had een soort loopplank om de rolstoel in de bus te rijden. De rolstoel kon niet worden vastgezet en daarom werd de reserve band er tegenaan gezet. Ik heb nog een gordel van de stoel ervoor gebruikt om de rolstoel enigszins op z’n plaats te houden. Ik dacht nog dit zou nooit mogen in Nederland 🙈. Dus jullie zien dat ik elke week weer iets bijzonders beleef. Deze keer geen foto’s. Morgen ga ik weer op excursie en dan zal ik daarvan waarschijnlijk wel weer foto’s plaatsen.

1. Petra:
    24 juni 2022
    Wat een luxe hebben wij dan vergeleken bij hun. En dan nog klagen velen. Trots op je dat je dit allemaal doet.
  2. Nettie Blik:
    24 juni 2022
    Jaaa je maakt nogal wat mee klara wat een groot verschil....nou succes morgen en de groetjes xxx