Alweer bijna voorbij

28 augustus 2025 - Paramaribo, Suriname

Hallo lezers,

Ik schrijf dit verhaal op de laatste avond van mijn verblijf in Suriname.

 Terugkijkend op de afgelopen twee weken kan ik alleen maar zeggen dat ik het weer heel fijn vond. Heb weer veel dingen kunnen doen voor de kinderen van Betheljada en heb tevens een fijne vakantie gehad.

 Ik heb veel biertjes gedronken met mijn buurvrouw en we zijn ook nog een avond op stap geweest. Samen met haar zwageres (schoonzus) zijn we wezen wandelen bij het mooiste hotel van Paramaribo (Torarica), daarna lekkere soato soep gegeten en daarna hebben we nog een gokje gewaagd in een casino 😊

Maandag was ik weer op Betheljada en was het plan om met de kinderen te gaan varen. Hier hebben we toch van af gezien omdat het toch niet zo veilig zou zijn. Ik heb nog wel meegeholpen om alle groepen te controleren. Dit samen met de kokkin en oud directrice ( die nu in het bestuur zit). We hebben de groepen gecontroleerd op netheid van o.a de wasruimte, keuken, woongedeelte en slaapkamers. Ik kan gelukkig zeggen dat bijna alles prima in orde was. Bij twee groepen stonden de medicijnen te laag zodat de kinderen erbij konden komen maar dit werd meteen veranderd.

Dinsdag weer lekker gezwommen in het Clevia park. Ik was gelukkig niet laat thuis want om half zes smiddags barstte hier een enorm onweer los. Ik ben eigenlijk helemaal niet bang voor onweer maar dit was echt vreselijk. Op een gegeven moment was er een enorme knal en toen viel het stroom uit. Dan is het hier heel snel donker in huis en ook erg warm want dan is er geen airco. Gelukkig was er na ongeveer twee uur weer stroom🥳

Vandaag voor het laatst naar Betheljada geweest en we zijn met een paar kinderen en collega’s naar de grote overdekte markt van Paramaribo geweest. Wat ik daar mee maakte gaf mij kippenvel en was ontroerd. Er waren veel marktkooplui die ons geld gaven om spullen voor de kinderen te kopen. Tevens kregen we bananen, kip, avocado’s en komkommers. We wilden de kinderen trakteren op een snack en zelfs dat kregen we aangeboden door een mevrouw die gewoon op de markt kwam. Ik was er echt sprakeloos van.

Daarna was het tijd om van iedereen afscheid te nemen en naar huis te gaan.

Ik heb nog even een biertje gedronken bij de buurvrouw en nu slapen want ik moet morgen mijn koffers inpakken en dan om 12 uur naar het vliegveld om weer terug naar huis te gaan.

Hier eindigen weer mijn reisverhalen over weer een fijn verblijf in Suriname 🇸🇷 

Bedankt voor het lezen 🥰 en lieve groetjes van mij 

4 Reacties

  1. Lakhansingh Soerish:
    28 augustus 2025
    Fijne reis terug clara
    Blij en tevreden dat u er weer mocht zijn
    Tot ziens...
    Op de app blijven we in contact
  2. Regina Bierma:
    28 augustus 2025
    Je hebt weer dankbaar werk verricht en wat een aardige kooplui in Suriname.
    Welkom thuis Klara
  3. Petra Molema:
    28 augustus 2025
    Deze mooie reis heb je weer in de pocket. Een hele goede reis terug naar huis.
  4. Wina:
    31 augustus 2025
    Bedankt voor het delen.