Mijn eerste dag in Paramaribo

1 juni 2022 - Paramaribo, Suriname

Hallo Lezers,

Vandaag mijn eerste, hele dag in Paramaribo.

Vanmorgen heel vroeg wakker geworden omdat het in Nederland 5 uur later is.

Ik wilde met een taxi naar de dierentuin maar kon  door onverklaarbare redenen geen telefonisch contact krijgen met een taxicentrale. Toen besloten om te gaan lopen. Dit was niet zo´n geweldig goed idee. Hier zijn geen voetpaden en het was om 10 uur behoorlijk warm. Toch gewoon doorgelopen en de dierentuin bereikt. Het is niet te vergelijken met een dierentuin in Nederland. De dieren zitten in armoedige kooien en het was er ook niet zo schoon. Ik heb daar ongeveer 2 uur gewandeld en daarna moest ik eigenlijk weer naar mijn huis lopen. Het was inmiddels nog warmer geworden en gelukkig zag ik onderweg een "taxicentrale". Ik heb daar een taxi naar huis geregeld. De taxichauffeur lachte mij uit om het feit dat ik was gaan lopen. Hier lopen ze klaarblijkelijk niet zulke afstanden ( viel eigenlijk wel mee, was 3 km)

Ik heb foto's gemaakt van mijn uitstapje, zal deze later nog in mijn blog zetten.

Nu toch weer even lopen, ga boodschappen doen. Gelukkig geen 3 km maar ongeveer 700 meter. Lang leve google maps!!

Tot de volgende keer.....